Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

Elektronisk anmeldelse af erhvervssygdomme

For at lette anmeldeprocessen i forbindelse med den obligatoriske digitale anmeldelse fra 1. juli 2010 har Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og Arbejdstilsynet udviklet et anmeldesystem til læger og tandlæger.

På "Anmeldelse af erhvervssygdomme" fylder selve anmeldeskemaet kun en enkelt skærmside, og der er langt færre felter, der skal udfyldes.

Når du anmelder, kan du nøjes med simple fakta om den tilskadekomne, diagnose eller skadelige påvirkninger. Systemet har desuden en række hjælpeværktøjer til valg af diagnose og påvirkning.

IT-krav, når du skal anmelde en erhvervssygdom elektronisk

Du skal bruge en NemID medarbejdersignatur for at få adgang til Anmeldelse af Erhvervssygdomme.
Har du ikke sådan en i forvejen, kan den hurtigt bestilles hos:

Browsere

Anmeldelse af Erhvervssygdomme virker i nyere udgaver af gængse browsere. For eksempel Internet Explorer(version 7 eller senere), Firefox eller Chrome.

Denne side er senest ændret den 07. marts 2016