Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

Fem nye onlineblanketter fra Arbejdsskadestyrelsen letter papirarbejdet for de tilskadekomne og gavner samtidig sagsbehandlingen. Styrelsen har netop gjort fem af sine mest brugte blanketter tilgængelige på styrelsens hjemmeside. Det drejer sig om blanketter til fuldmagt, genoptagelse, udbetaling af erstatning, klage og henlæggelse af en sag.

At blanketterne er online betyder, at de tilskadekomne eller deres repræsentanter blot skal gå på styrelsens hjemmeside, klikke ind på blanketten ved hjælp af NemID, udfylde den og trykke på sendknappen. Blanketten bliver herefter sendt direkte til styrelsens sagsbehandlingssystem. Tidligere skulle tilskadekomne gå på hjemmesiden, klikke ind på en pdf-fil, udfylde og printe den, og derefter sende den med post til styrelsen.

”Vi lægger stor vægt på, at vores digitale løsninger er så brugervenlige som overhovedet muligt. Derfor er jeg glad for, at vi også denne gang kan tilbyde en løsning, der gør det nemmere for de tilskadekomne, og samtidig er til gavn for sagsbehandlingen,” siger Anne Lind Madsen, direktør i Arbejdsskadestyrelsen.

Online-blanketterne er en naturlig forlængelse af den omfattende digitalisering, som Arbejdsskadestyrelsens sagsbehandling har gennemgået i de seneste år med blandt andet den elektroniske aktindsigt, Se Sag, og udviklingen af et kommende, nyt digitalt sagsbehandlingssystem.  

 

Denne side er senest ændret den 26. april 2012