Vi samler statistik ved hjælp af cookies for at forbedre hjemmesiden. Det sker dog først, når du klikker videre til næste side. Læs mere om cookies. Du kan også vælge at sige nej tak til cookies.

Arbejdsskadestyrelsen har i løbet af 2013 arbejdet med at styrke kvaliteten og effektiviteten i sagsbehandlingen. Dette arbejde har ført til en ny organisering af sagsbehandlingen fra 1. januar 2014.

Arbejdsskadestyrelsen har i løbet af 2013 arbejdet med at styrke kvaliteten og effektiviteten i sagsbehandlingen. Dette arbejde har ført til en ny organisering af sagsbehandlingen fra 1. januar 2014.

”For mig er det afgørende, at borgere, der er kommet til skade eller er forsikret mod ledighed får den bedst mulige sagsbehandling. Derfor har høj kvalitet, effektivitet og fokus på vores kerneopgaver været nøgleord i den organisationsændring, vi har arbejdet på i løbet af 2013,” siger direktør i Arbejdsskadestyrelsen, Anne-Marie Rasmussen.

Øget specialisering i sagsbehandlingen
Den nye organisering betyder blandt andet, at der fremover vil være en mere specialiseret behandling af ulykker og erhvervssygdomme, som nu bliver behandlet i hvert sit center. Således er de to tidligere sagsbehandlende centre, Arbejdsskadecenter I og Arbejdsskadecenter II, nu blevet til Center for Ulykker og Center for Erhvervssygdomme.

Samtidig er Center for Klager om Arbejdsløshedsforsikring og Center for Private erstatningssager slået sammen til et center, der hedder Center for private erstatningssager og Klager om Arbejdsløshedsforsikring.

Af andre ændringer kan nævnes, at Ledelsessekretariatet og det Internationale Politiske sekretariat sammenlægges til Center for Jura, Politik og ledelsesbetjening. Desuden er det tidligere Sekretariat for Økonomi og statistik sammen med det tidligere Digital Udvikling og Support blevet til Center for IT og Økonomi.







Denne side er senest ændret den 06. januar 2014